از دیدگاه صاحبنظران ، یک سازمان باید علاوه بر وظایف تشکیلاتی ، فلسفه و رسالت اجتماعی نیز داشته باشد. فلسفه و رسالت هر سازمان موجب پرورش هوشمندی ، پختگی و ژرف نگری کارکنان میشود به گونه ای که اندیشههای کارکنان، آنان را در چارچوب خصائل انسانی و اجتماعی قرارمی دهد تا بتوانند رفتارشان را در همان ساختار بروز دهند.امروزه سازمان ها برای نهادینه کردن اخلاقیات در اعضای سازمانی خود، به تکنیک ها و ابزارهای متعدد و متنوعی متوسل شده اند که یکی از آنها تدوین منشور اخلاقی است. همه افراد جامعه قابل احترام هستند و نیازمندند که خویشتن را ارزشمند ببینند و این ارزشمندی بر پایه ای محکم بنا شده است و پابرجاترین و سالمترین عزت نفس بر پایه احترامی که مستحق آنیم استوار است ، نه بر اساس شهرت یا آوازه ظاهری و تملق ها. کارکنان مجموعه آبگرم معدنی هلال فردوس در سایه فرمایشات مقام معظم رهبری در سالی که مزین به نام ((حمایت از کالای ایرانی)) گردیده است ، بمنظور تکریم ارزشهای دین مبین اسلام و برای تحقق و نهادینه شدن اصول میزبانی از زائرین حضرت علی ابن موسی الرضا بر این باورند که خداوند متعال، نعمت گام نهادن در مسیر خدمت به میهمانان در راستای ارزش آفرینی و سازگار نمودن رفتارهای شخصی با انتظارات میهمانان را با اصول رفتاری و ارزش های اخلاقی به ایشان اعطاء نموده است. لذا پس از مدتها بررسی و تحقیق ، منشور اخلاقی و میزبانی کارکنان مجموعه به عنوان یک اثر جامع در ارائه خدمات هتلی و میزبانی برای اولین بار در صنعت خدمات آبدرمانی و اقامتی کشور تدوین تا همکاران این مجموعه با پایبندی بر این اصول ، خالصانه و خاضعانه خود را در برابر میهمانان گرانقدر متعهد به خدمت نمایند.
۱) با ارایه خدمات با کیفیت ، موجبات نشاط ، شادابی و زمینه آشنایی با فرهنگ ایران اسلامی و ملل جهان را برای میهمانان فراهم نماییم.
۲) برخورد خوش ، رعایت ادب ، احترام ، امانتداری ، صداقت ، تکریم توام با رفتاری صمیمانه و دوستانه در برخورد با میهمانان وظیفه ماست.
۳) یکی ازاصلی ترین رسالت مجموعه اعتقاد راسخ به اصول مشتری مداری و رضایتمندی میهمانان می باشد.
۴) ما به رعایت نظم، انضباط و پیراستگی محیط کار و آراستگی پوشش ظاهری مطابق با فرهنگ اسلامی و ملی خود مفتخریم.
۵) ما استقبال خود را از انتقادات و پیشنهادات میهمانان در کلیه مصادیق میهمان نوازی اعلام و ضمن ارج نهادن به نظرات میهمانان، ازآن به عنوان زمینه ساز رشد و ارتقا خدمات استفاده می کنیم.
۶) رعایت ادب ونزاکت ورفتارعادلانه و منصفانه در برابر میهمانان را همواره جزو وظایف خویش قرارمی دهیم.
۷) ما مصمم هستیم تا امکانات وتسهیلات لازم را برای آسایش و آرامش واستقرار میهمانان در فضای مناسب اختصاص داده و خدمات خود را به بهترین نحو ممکن و به شیوه ای مناسب و نوین دراختیار آنان قرار دهیم.
۸) انجام صحیح و سریع امور محوله میهمانان را جزو وظایف خود دانسته و در کوتاهترین زمان ممکن خواسته هایشان را با توجه به ضوابط اجابت می نماییم.
۹) ما باور داریم که عزت، احترام و تکریم میمانان از مهمترین مسئولیت های ماست و تمام تلاش خود را معطوف حفظ شخصیت و جایگاه میهمانان درفرآیند ارتباطات متقابل می نمایند.
۱۰) با توسعه دانش فردی به تقویت مهارتهای شغلی، افزایش خلاقیت و نوآوری بین همکاران کمک کرده و همدیگر را در جهت تحقق اهداف مجموعه یاری دهیم.
۱۱) ما با خدمت صادقانه به میهمانان، مورد توجه قرار دادن نیاز ها و خواسته هایشان ،کیفیت بهتر، روشهای مناسبتر و وفاداری به قانون را سرلوحه کار خود قرار می دهیم.
۱۲) منافع مادی را هدف مجموعه خود ندانسته، بلکه وسیله ای به منظور تداوم خدمت رسانی به میهمانان و ارائه خدمات نوین به ایشان می دانیم.
۱۳) ما بدین امر معتقدیم که رسالت سازمان متبوعمان چیزی جز خدمت به مردم نبوده و برای ارتقا ءسطح کیفی، احترام به عقاید دیگران و حقوق همکاران و میهمانان خود از هیچ کوششی دریغ نخواهیم ورزید و ارائه خدمات مطلوب همراه با حسن خلق در محیطی شاد را باور خود می دانیم.
۱۴) رعایت احترام، ادب و متانت نسبت به میهمانان، همکاران و بویژه پیشکسوتان و پایبندی به فرهنگ نقدپذیری، پاسخگویی، مسئولیت پذیری و اعتماد متقابل را یک اصل می دانیم.
۱۵) پایبندی به ارزش های اخلاقی در ارتباطات و تعاملات فردی و سازمانی با توجه به سه اصل صمیمیت، صداقت و صراحت را در دستور کار خود قرار داده ایم.
۱۶) ما با اقتدا به فرهنگ کار و تلاش،در تصمیم سازی ، تصمیم گیری و تشریک مساعی در راستای تحقق اهداف و اجرای برنامههای سازمان متبوع خود مشارکت می نماییم.
۱۷) فعالیت مان را بر مبنای میهمان محوری استوار ساخته و بعنوان شریک تجاری خود، سعی در جلب اعتماد و رضایت وی داریم.
۱۸) همواره میهمان خود را آگاه و انتخابگر دانسته و در جهت انتخاب درست به او یاری می رسانیم.
۱۹) ما از نارضایتی میهمان در صورت برخورد نامناسب ناخواسته ، متاثر و با فروتنی از او عذر خواهی و در نهایت افتخار از او تشکر می نماییم.
۲۰) از هرگونه بحث و گفتگو و پافشاری و اصرار غیر معمول در رابطه با اثبات نظرات به حق و قانونی با میهمان خودداری و در صورت قانع نشدن با کمال احترام ایشان را جهت راهنمایی به مقامات بالاتر مجموعه معرفی خواهیم نمود.
۲۱) اظهار رضایت و حسن اعتماد میهمانان مجموعه نسبت به نحوه انجام وظایف شغلی ما ، بهترین پاداش است که نمی توان آن را با مصادیق پاداش مادی برابر دانست،پس انتظار دریافت هرگونه هدیه با امتیاز شخصی از سوی میهمانان را در شان خود ندانسته و از آن دوری می جوییم.
۲۲) ما متعهدیم که در انجام فعالیتها و تعاملات، روابط خویشاوندی، قومی،جنسی، نژادی، مذهبی و غیره تاثیری در تصمیمات و اقداماتمان نداشته باشد.
۲۳) ما به رعایت و اجرای کامل قوانین، مقررات و ضوابط اداری و پرهیز از هرگونه سوء استفاده از موقعیت شغلی و تبعیض در تعاملات و ارتباطات کاری و حفظ اطلاعات و اسرار سازمانی خود پایبندیم.
۲۴) کارکنان مجموعه بعنوان ارزشمند ترین منابع محسوب شده ، لذا تردیدی در اثر گذاری پندار ، کردار و رفتار آنها در میهمانان نداریم ، پس با رشد و بهسازی سطح علمی و فرهنگی کارکنان زمینه تعامل با مشتریان را به بهترین نحو فراهم می نماییم.
۲۵) ما به ارتقاء و توسعه تجربه و دانش سازمانی به عنوان سرمایه سازمان و به اشتراک گذاشتن آن با همکاران، مشاوران، پیمانکاران و کلیه ذینفعان در چارچوب ضوابط سازمان متبوع خود پایبندیم.
۲۶) ما همواره با استفاه بهینه از منابع و امکانات سازمان و جلوگیری از اسراف و تبذیر به رعایت صرفه جویی خردمندانه و حذف تشریفات زائد ، خود را مقید می دانیم.
۲۷) ما با باور به فرهنگ دینی و ملی وپپروی از آن در گفتار و رفتار خود و در ارتباط با میهمانان و همچنین با تأکید بر رعایت تقوا و عدالت ، عزت و اعتدال را در سرلوحه اعمال خود قرارداده ایم.
۲۸) ما برای تحقق اهداف و چشم انداز نظام مقدس جمهوری اسلامی ازطریق انجام صحیح و به موقع ماموریت محوله به سازمان خود تلاش مستمر نموده و از هیچ کوششی فروگذار نیستیم.
۲۹) ما سعی در ایجاد ، حفظ و گسترش مجموعه ای داریم که کارکنان به حضور در آن افتخار نمایند.